Fahéjas meggylekvár

Az az igazság, kezdek besokallni a konyhától. Az utóbbi időben annyit tartózkodtam ott – ami egyébként nem lenne baj, ha jó részt nem takarítással ment volna el az idő -, hogy kifejezetten örülök a holnaptól induló négynapos Campus Fesztiválnak.

Merthogy a sárgabaracklekvár és a szilvalekvár mellé, nekem még fahéjas meggylekvárt is kellett főznöm… Hát, mert szeretem, hogy a fene enné meg!;)

… és ez rettentő sok viszontagsággal jár… pl. hogy 3 órán át meggyet magvaltam, ami szana, de széjjel spriccolt, így most a vörös pöttyös dekoráció menő a konyhámban. Igaz, cserébe viszont isteni 100 %-os meggylé boldog tulajdonosa lettem, ami mire kettőt pislantottam, már el is fogyott, de az íze még mindig bennem él.:)

IMGP6521k

Aztán odatettem főni a kimagvalt meggyet, és mire letakarítottam a friss dekorációt, megjött a köpködés, egy árnyalattal bordóbban. És most, hogy dunsztban vannak az üvegek, kezdhetem elölről a konyhatakarítást… no, de elég a siralomból.:)

Szóval… igazából semmi sem indokolta, hogy meggylekvárom is legyen, csak az, hogy vágytam rá. Így nem is ipari mennyiség készült belőle – mivel központilag már raktunk el meggybefőttet, meg lefagyasztva is lett, és amúgy is “túl savanyú” -, úgyhogy kizárólag saját részre néhány üveggel gyártottam. Valahol 3 és 4 kg között volt a meggy mennyisége.

És ha már saját részre, akkor amennyire lehet, cukormentesen… Kifejezetten szeretem a savanykás dolgokat – és nem rajongok a túl édesért, bár iszonyat édesszájú vagyok -, és ez a meggy, baromi édes volt, ahhoz képest, úgyhogy összesen 2 evőkanál cukrot tettem hozzá. Viszont annál több fahéjat. Szerintem marha jó lett. Ezt a variációt megtartjuk.:)

Ami turpisságot elkövettem, pedig nem szoktam ilyet, az a botmixer használata. Mivel így is vagy 6 órát főtt, majdnem le is égettem, arra döntöttem, nincs több időm játszadozni vele, úgyhogy a meggy egy részét kivettem és botmixerrel összeturmixoltam, a többi meg hadd maradjon benne darabosan. Nem főztem szilvalekvár sűrűségűre, de azért megállt benne a kanál.

Nem használok szalicilt, csak azzal mostam ki az üvegeket, hogy csirátlanítsam azokat. Egyszerűen, csak fejre állítom a megtöltött üvegeket néhány percre, majd mehet a száraz dunsztba.

Fahéjas meggylekvár” bejegyzéshez 2ozzászólás

    • a kongástól nem félek. alapvetően lecsót akarok majd eltenni. ehhez képest már van cseresznyebefőttem, fagyasztott cseresznyém, meggybefőttem, fagyasztott meggyem, fahéjas meggylekvárom, szilvalekvárom és sárgabaracklekvárom. még ami tuti lesz, az a lecsó és a gyömbéres-fahéjas almalekvár. és amire gyúrok, aztán majd kialakul, az a zakuszka…

Hozzászólás