Liebster Award 2015.

Díjat kaptam Bélabától, hálás köszönetem érte. Gondolom emiatt a blog miatt, szorri vagyok, hogy ennek itt adok teret, nem pedig ott, de ez szól rólam.:)

liebster

A kezdeményezés Németországból indult, amelyet bloggerek adják egymásnak. Leginkább azt szeretnék vele elérni, hogy az olvasók jobban megismerjék a bloggert, illetve megtudják azt is, hogy ő kiket olvas, és kiket ajánl olvasásra. Éppen ezért van egy marketing háttere is, hiszen a blogger tovább is adja a díjat, nemcsak megkapja.

A liebster szó jelentése egyébként kellemes, értékes, legkedvesebb, amely utal arra, hogy az odaítélő szívesen jár vissza az adott blogra, és éppen ezért is ajánlja. Fontos megemlíteni azt is, hogy a lánclevelekhez hasonló módon terjed, és a jelölés során nincsen semmilyen tartalmi megkötés. Nemcsak könyves, filmes blogok kaphatják meg, hanem ugyanúgy oda lehet ítélni egy kismama blognak, vagy akár egy gasztroblognak. A jelölésekkel is elárulja egy blogger magáról, hogy melyek azok a területek, amelyekről szívesen olvas. A Liebster Blog Award-ot egyébként nem kötelező továbbadni, de felesleges megszakítani a láncot, hiszen ez mindenkinek elismerést jelent, és ha valami tetszik, akkor dicsérjük meg nyugodtan. Díjat adni pedig szép gesztus.

A díj kötelezettséggel jár, amelynek itt vannak a szabályai. Fontos, hogy a szabályok változhatnak, és maguk a bloggerek is alakítanak rajta:
– Írd meg, hogy kitől kaptad a díjat, linkeld be a posztodba a blogját!
– Írj 10 olyan dolgot magadról, ami nem köztudott!
– Válaszolj a jelölő személy által feltett kérdésekre!
– Nevezd meg az új jelölteket és tegyél fel tíz kérdést nekik!
– Értesítsd a blogokat arról, hogy díjat kaptak tőled!

Tíz dolog rólam.

  1. Ha tehetném, fűszerkertész lennék. Imádom a fűszereket, több mint hetven-féle van itthon, és nem félek kipróbálni sem őket. Szeretem a karakteres ízeket, úgyhogy a csípőssel, illatossal sem állok hadilábon.
  2. Sörmániás vagyok, és ezt az ismerőseim olyan formában díjazzák is, hogy utazásaik során hoznak innen-onnan nekem megkóstolandót. Eddig a legegzotikusabb ország, amelynek a sörét megkóstolhattam Mongólia volt, ppayter-nek köszönhetően.
  3. Általános iskolás koromban a Kölcsey Művelődési Központban minden hétvégén voltak bábelőadások. A barátaim báboztak, sokszor megnéztem őket. És volt egy darab, amelyikben én furulyázhattam. Akkor már pár éve jártam zeneiskolába, nekik meg szükségük volt zenei aláfestésre. Nagy élmény volt.
  4. Édességmániás vagyok. Minden, ami édes, veszélyben van a közelemben, legyen sütemény, fagyi vagy aszalt gyümölcs, de leginkább a csokoládé, amolyan Gombóc Artúr módján.
  5. Vannak ötleteim, amelyeket egyszer meg szeretnék írni. Nem gondolkozom regényben, a hosszú műfaj nem az enyém, nem a cselekmény mozgat, inkább a gondolatiság, az eszmefuttatás. A novella izgat, de leginkább a tárca műfaja. Egyáltalán nem dédelgetek írói álmokat. Verseket írni is addig szerettem, míg ki nem derült számomra, hogy tudok, ha akarok.
  6. Szeretnék egyszer hőlégballonnal utazni. Felülről szemlélni a világot, csendben, álmodozva.
  7. Még nem tettem le róla, hogy egyszer részt veszek a Balaton-átúszáson. De egyre távolodik a dolog. Akkor kellett volna, mikor még a közelben voltam, de akkor a Nagyszüleim nem engedték, most meg már messze van tőlem nagyon, és évek óta nem úsztam egy rendes távot. Gyűlölöm a medencéket, a feszített víztükröt.
  8. Bármit hajlandó vagyok megkóstolni egyszer, a legbizarrabb ételeket is. Nem riasztanak el a belsőségek, vagy bármi, ami másoknak furcsa. Tágtűrésű faj vagyok.
  9. Zene nélkül nincs élet. Hihetetlen módon el tud varázsolni. Az utcán magamban vagy hangosan dúdolok, és mivel a fejemben járó muzsikára gondolok bambán elmegyek az ismerősök mellett. Amúgy is.:)
  10. Olvasás nélkül nincs élet. Napi betevő, ugyanúgy, mint a muzsika.

Bélabá kérdései…

1. Ha te választhatnád meg szabadon, kötődés, kötöttség nélkül, akkor melyik országban élnél legszívesebben a Földön?

Írország, déli vagy nyugati része, ahol sok a legenda, kőkör ésatöbbi… és szeretnék egyszer ott birkát is nyírni.

2. Melyik három könyvet vinnéd magaddal egy lakatlan szigetre?

Olyat, ami nem rohan sehova, amelyre hagynék magamnak bőven időt: Ulysses, Az eltűnt idő nyomában, Gendzsi

3. Mi a kedvenc ételed?

Töltött káposzta, minden mennyiségben, minden stílusban és fajtában. Rizzsel, gerslivel, savanyú káposztából és édesből, füstölt hússal és anélkül, az apróbbakat és a nagyobbakat is, de talán leginkább a hajdúsági kemencés féltégla nagyságúakat.

4. Ha azt mondom krimi, akkor ki vagy mi jut eszedbe szinte azonnal?

Perry Mason. Rajta nőttem fel, és csak utána jött Agatha Christie Poirot-val, vagy a Sherlock Holmes-láz Jeremy Brett-tel.

5. Szívesen dolgoznál egy könyvkiadóban?

Persze. Szeretném megtanulni a szerkesztés munkafolyamatát. Érdekel az, hogyan lesz egy nyers kéziratból, kézzel fogható példány. Ezért is szoktam vállalni előolvasást is. Szeretek javítgatni, tökéletessé tenni.:)

6. Melyik a kedvenc évszakod?

Tél. Szeretem a havat, nem zavar a hideg, és a hó alatt még a nagyváros is megszépül.

7. Mikor szeretsz leginkább olvasni (melyik hónap)?

Mindig. Persze, ha lenne egy kandallóm…;) … de leginkább éjszaka. Hajlamos vagyok átolvasni őket. Nah, pl ehhez kell az önkontroll, hogy ne tegyem.;)

8. Szereted a színműveket, drámákat?

Igen. De jobban szeretem őket színpadon látni, mint olvasni… feltéve, ha minőségi az előadás.

9. Van olyan könyves szereplő, akivel élőben is szívesen találkoznál?

Christopher McCandless (Út a vadonba), bár ő ugye a valóságban is élt. William Blake, de ő ugye meg költő, nem könyves szereplő. Uncas (Az utolsó mohikán).

10. Végül: Könyv vagy E-book?

Könyv. Néhány napos élményem. Nem régen jelent meg Halász Margit írónő Kalandozó klasszikusok című kötete, én pedig kaptam tőle ajándékba egy dedikált példányt. Ahogy kinyitottam… én voltam az első, és az a semmivel sem összehasonlítható friss könyvillat, ami áradt belőle… Pedig én nem vagyok egy nagy könyvszaglász, de ez utolérhetetlen. Felül írja bizonyos esetekben a praktikusságot.

Az én tíz kérdésem…

  1. Mikor szerettél bele az olvasásba?
  2. Mi a véleményed a könyvek megfilmesítéséről?
  3. Az előző kérdéshez kapcsolódva… mondj 5 jó filmadaptációt.
  4. Írsz/írtál-e verset? Ha igen, és elég bátor vagy, mutasd is meg kérlek!
  5. Ha egy műben más könyveket emlegetnek, inspirál-e téged ez arra, hogy elolvasd őket? (Ha volt már ilyen, melyik könyv, milyen művet adott neked?)
  6. Hogyan, mi alapján válogatod meg az olvasmányaidat?
  7. Magyar írók, magyar könyvek. 3 ajánlott könyv, és hogy miért pont azt ajánlanád.
  8. Ha találkoznál a kedvenc íróddal (nevezd meg kérlek), mi lenne az a három kérdés, amit feltétlenül feltennél neki?
  9. Hogyan vélekedsz a bookart-ról?
  10. 3 olyan dolog, amire vágysz, de sosem lehet…

Jelöltjeim: ppayter, Izolda, entropic

Hozzászólás